Dumpad

Ja asså jag har inte blivit dumpad utan jag ser på filmen Dumpad. Jag var bara tvungen att göra ett inlägg o visa en ny "lika som bär"
Russel Brand                                 Rafael Edholm

Visst är de lika =)

För övrigt så har det gått ganska bra på cupen idag. 2 vinster för det ena laget, men tyvärr 2 förluster för det andra laget. Men tjejerna har varit så duktiga =) Imorgon är det nya tag som gäller!

Kram på er!

Herregud..

Ojojoj vad länge sen jag uppdaterade nu.. det måste bli bättring på det här..
Tyvärr kan jag inte lova något förrän nästa vecka för hela den här helgen från o med imorgon så drar jag iväg med mina tjejer o spelar mittnorden cup!

Hmm vad har hänt sen sist då?
Massa födelsedagskalas har det varit, middagar, träningar/matcher m.m.
Jag ska lägga ut lite bilder vid ett senare tillfälle, för just nu hinner jag inte =)

Grattis i efterskott till : Fanny, Oskar, Nette, Julia, Ubbe o Anna!!!!
O grattis i förskott till Ellen som fyller år på söndag!

Önska oss lycka till på cupen nu!
Kramar i massor!

Grillning m.m.

Jaja nu har jag fått många som sagt/skrivit till mig att jag måste uppdatera så det är väl dax =)

I onsdags hade vi grillning med damlaget. Vi höll till på släda. Johanna o jag delade på ett korvpaket som tyvärr gick till spillo senare på kvällen =P
Vi spelade kubb, helt hysteriskt och hade charader. En jättetrevlig kväll med gott sällskap o 2 liter vin!?!?!

Dagen efter fyllde mitt ♥ Pelle 28 år så då hade vi kalas här hemma. Jag var lite trött på förmiddagen men vid 4-5 var jag redo att göra tårta o ta tag i alla bestyr =) Nästan alla kom samtidigt så det blev lite trångt här hemma. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum =)

På fredagen så kom Jennie o Björn o grattade Pelle i efterskott o sen på kvällen så hade jag första träningen med mina små tjejer =)  Jag har faktiskt saknat dem! Det är roligt att träningarna är igång igen. Om 2 veckor är det MittNorden Cup, det ska bli spännande!
Efter träningen åkte jag ner till hamnen för att umgås med mina kära vänner. Vi grillade, lyssnade på musik o bolltrollade =)

Idag har det inte hänt speciellt mycket, Pelle har jobbat eftermiddag o vi sov ovanligt länge imorse... Jag har varit på 14 års kalas hos min kusin, "farmor" hade gjort jättegod tårta =)
Imorgon fyller min syster Jeanette 22 år. Herregud, alla blir så gamla.. betyder det att jag oxå blir äldre?

Pelle o jag har haft två riktigt mysiga kvällar på vår ballis. Spelat lite mysig musik, tänt ljus o bara njutit av sommarnätterna, det har varit en härlig doft ute tycker jag. Det luktar lixom sommar =)

Bjussar på lite kort...

Tribute

Asså kolla in detta fy fasen vad cooooolt!!!

Dagens...

Dagens... lika som bär!
Robert Westling? Boxer Daniel? Vem är vem?

Förresten så är ni jäkligt SNÅL med kommentarerna nu =(

Gäddan är dööööd

Yeeeees! Gädda är död =)
Det har varit en trevlig helg i Hällsjöstugan! Vi åkte upp sent på fredagskvällen o när vi kom upp så var det FULL fart i stugan. Värsta partyt klev vi in i =)
Mamma, Martin, Jennie, Björn o hans föräldrar var där. Den natten hade det gått åt 3 bag in box, 1 flaska vin o några öl.. Gissa om de var på gasen =P
Grabbarna bastade o badade. Inne i stugan var det tjejsnacka som vanligt..
Vid halv 4, 4 på natten/morgonen så gick jag ner i fiskade vid bryggan. Jag hade inte suttit speciellt länge innan det började nappa o sen dök flötet. Gissa paniken, hehe. Jag skrek o ringde till Pelle som satt inne i stugan. Nån måste ju komma o ta bort den hemska abborren från min krok.
Pelles mobilsvar gick igång o jag tänkte inte på att jag hade ringt så idag när han lyssnade av det så lät det som jag höll på att bli mördad.. Jag skrek o nästan grinade o ropade på hjälp, haha så jäkla töntig jag är..
Mamma kom till undsättning o krokade av fisken o slängde tillbaka den, sen var jag lugn igen =)

Dagen efter var alla ganska trötta o sega.. Maria, Peter o Svea kom upp o gjorde oss sällskap. Vi fiskade o grillade korv o bara slappade. Pelle o Peter fick varsin gädda =) Den ena dödade vi o den andra släppte de tillbaka vilket jag var starkt emot! Inget bad så länge jag vet att den smyger omkring i vassen!!
Vi fick lite småfisk vi andra, några borrar några mörtar men inget att skryta om direkt.. Förresten så fick Pelle sin gädda när han metade med mask.. Det måste ha varit en hungrig jäkel.

På eftermiddagen så åkte de flesta hem, men Putte kom o hälsade på. Putte o Pelle åkte till en tjärn för att TJUVfiska ädelfisk. Tyvärr så fick de ingen. På vägen tillbaka stannade de vid en stor bäck för att få nån bäcköring, men det enda som fastnade på Puttes krok var en gädda.. Fatta, 3 gäddor på samma dag..
När grabbarna var o tjuvfiskade så tog mamma o jag båten ut för att fiska i sjön. Det nappade hela tiden o vi drog upp bra många fiskar!! Till slut fick vi slut på mask så då fiskade vi med mört-ögon!! Det var ganska mycket jobb för mamma att sitta o peta ut ögonen på mörtarna vi fick, så jag gav förslaget att meta med hela huvudet, o det gjorde vi =)
Vi fick faktiskt lite större fiskar då. Både mamma o jag fick 2 jättehugg som borde varit en gädda eller en stor abborre, men tyvärr så släppte de innan vi fick upp dem i båten.
Mamma fick upp en ganska stor abborre som släppte från kroken men landade i båten.. Den landade vid mina fötter, o ni som har fiskat vet ju hur mycket de sprätter o hoppar runt.. Då var jag nästa på väg ur båten kan jag säga... Jag skrek o drog upp benen på var sin sida om relingen så jag satt som i spagat. Jag tror nästan jag sträckte mig =) Mamma bara skrattade åt mig när jag satt där o hyperventilerade =/

Även denna helg har varit jättemysig!!!
förutom att jag har myggbett över HELA kroppen

Pruppdate

Jaja, Pillan tjatar om update så jag måste väl skriva några rader =)
Har lixom inte tid nu när jag har en ny mobil att leka med, hehe..

Nä, men Pelle o jag har faktiskt varit upp o hälsat på mamma o Martin i stugan, fast i Hällsjön, den här gången. Det är så mysigt!! Vi var upp igår och sov en natt o imorgon ska vi oxå åka upp, fast då stannar vi över helgen.
Då blir det badning o bastning igen =)

När vi var där igår så var det inge höjdarväder direkt.. Martin o Pelle badade o bastade medans mamma o jag fiskade. Jag fick några små mörtar o mamma fick en ganska fin abborre.
När jag hade fått upp min tredje mört så ville jag försöka få en gädda på kroken så jag använde mörten som bete. Jag lämnade spöet obevakat nån sekund för att titta på mamma o sen när jag skulle ta upp spöet igen så satt det lixom fast.. Jag trodde jag hade fått bottennapp, men när jag drog i spö så gjorde det motstånd.. Det visade sig vara en gädda som skulle äta den stackars mörten till middag.
Jag skrek av glädje över att få en gädda men sen när den visade sitt fula tryne så övergick mitt glädjeskrik i panik. Jag ställde mig upp o mer eller mindre kastade spöet till mamma så hon skulle försöka få upp gäddan. Tyvärr så släppte den i allt kaos =/ Mamma var snabb att slänga tillbaka kroken med mörten på o då högg gäddan igen!! Vilken dum jävel =) Men den här gången fick vi inte heller upp den. Skit oxå.. Jag måste få upp den där innan jag vågar bada där..

Imorse när vi fiskade så var den på hugget igen, men tyvärr samma sak.. Det är en hal jäkel.. Vill inte bli fångad o DÖDAD. Moahahahahha *evil laugh*

Imorgon är du död hehehehehhehehehehe

Mobilblogg

Det blev en ericsson w995. Försöker mobilblogga nu:-) ska se om jag kan lägga in en bild. Hittills är jag nöjd med mobilen. Kram kram

Mobil

Jag måste verkligen ha en ny mobil.. Jag har några förslag men det är så jäkla svårt att bestämma sig.. Frågar man den ena så är Nokia bäst o frågar man den andre så är Sonyericsson bäst.. Aaahhh jag river o sliter mitt hår.. HJÄLP!!
Kom jättegärna med synpunkter, både bra o dåliga! SNÄLLA!!

1. Nokia 5800

Taltid: 9 timmar
Passningstid: 370 timmar

Ropnästjärn

Tjolahopp! Så var man hemma igen efter en härlig helg uppe i Ropnästjärn.
Pelle o jag kom upp ganska sent på fredagen. Martin hade eldat i bastun så grabbarna (Martin, Putte o Pelle) tog sig en nattbastu med dopp. Mamma o jag satt i stugan o myste o surrade lite skit. Efter en timme gav Putte upp bastningen o gick o la sig. Typ 3 timmar senare gav Pelle o Martin upp.. Fatta! De hade badat o bastat i 4 timmar!!! Heehe gissa om de var skrumpna om fingrarna =)

Dagen efter vaknade jag först av alla, solen sken o jag passade på att få lite egentid nere på bryggan. Det var så härligt!! Sen kom mamma ner med två glas med is o några cider =) Mmm härlig frukost.. Sen kom Putte ner o gjorde oss sällskap. Vi badade i den varma sjön, det var säkert 25 grader varmt.. Löövly!
När Martin o Pelle väl vaknat så gjorde vi iordning riktig frukost. Jag tänkte dricka vanligt kaffe men istället blev det spanish coffee =) Likör 43, kaffe o grädde.. hehe ännu en härlig "frukost".

Dagen bjöd mest på sol o bad. Senare på eftermiddagen åkte mamma, Putte o Pelle o fiskade. Martin o jag stannade i stugan o spelade lite kort.

På kvällen grillade vi, mums det var så gott. Tyvärr så fick vi sitta inne o äta annars skulle myggen o knotten ha ätit upp oss..
Ett tag efter maten så fick vi besök av mormor, morfar, Svenne o Anna-Lena. Det var trevligt! Vi har en sån mysig familj ♥

När besökarna åkt hem så bastade vi o badade. Gud vad härligt det var. Först sitta i en stekhet vedeldad bastu o sen kasta sig i den ljumna sjön.. det var varmare i vattnet än i luften..

Nu ska jag kasta in lite bilder =)

Kl 01.00 Nattbad

Kl 03.30 Soluppgångsbad

Pappa 50 år!!

Stort grattis till min älskade pappa som fyller 50 år idag =)

Nu när sommaren är här så kommer bloggen lite på sidan om.. Har lixom inte tid =)

Tänkte lägga in lite bilder från de senaste dagarna som varit.
Hoppas ni har en lika bra sommar som mig =)