Pruppdate

Jaja, Pillan tjatar om update så jag måste väl skriva några rader =)
Har lixom inte tid nu när jag har en ny mobil att leka med, hehe..

Nä, men Pelle o jag har faktiskt varit upp o hälsat på mamma o Martin i stugan, fast i Hällsjön, den här gången. Det är så mysigt!! Vi var upp igår och sov en natt o imorgon ska vi oxå åka upp, fast då stannar vi över helgen.
Då blir det badning o bastning igen =)

När vi var där igår så var det inge höjdarväder direkt.. Martin o Pelle badade o bastade medans mamma o jag fiskade. Jag fick några små mörtar o mamma fick en ganska fin abborre.
När jag hade fått upp min tredje mört så ville jag försöka få en gädda på kroken så jag använde mörten som bete. Jag lämnade spöet obevakat nån sekund för att titta på mamma o sen när jag skulle ta upp spöet igen så satt det lixom fast.. Jag trodde jag hade fått bottennapp, men när jag drog i spö så gjorde det motstånd.. Det visade sig vara en gädda som skulle äta den stackars mörten till middag.
Jag skrek av glädje över att få en gädda men sen när den visade sitt fula tryne så övergick mitt glädjeskrik i panik. Jag ställde mig upp o mer eller mindre kastade spöet till mamma så hon skulle försöka få upp gäddan. Tyvärr så släppte den i allt kaos =/ Mamma var snabb att slänga tillbaka kroken med mörten på o då högg gäddan igen!! Vilken dum jävel =) Men den här gången fick vi inte heller upp den. Skit oxå.. Jag måste få upp den där innan jag vågar bada där..

Imorse när vi fiskade så var den på hugget igen, men tyvärr samma sak.. Det är en hal jäkel.. Vill inte bli fångad o DÖDAD. Moahahahahha *evil laugh*


Imorgon är du död hehehehehhehehehehe

Kommentarer
Postat av: evy

shit, vilken fet fisk!

2009-07-11 @ 00:28:34
Postat av: Jessica

vilken stooor..var den så stor eller är det bilden som är missvisande?

2009-07-11 @ 22:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0