Ropnästjärn

Tjolahopp! Så var man hemma igen efter en härlig helg uppe i Ropnästjärn.
Pelle o jag kom upp ganska sent på fredagen. Martin hade eldat i bastun så grabbarna (Martin, Putte o Pelle) tog sig en nattbastu med dopp. Mamma o jag satt i stugan o myste o surrade lite skit. Efter en timme gav Putte upp bastningen o gick o la sig. Typ 3 timmar senare gav Pelle o Martin upp.. Fatta! De hade badat o bastat i 4 timmar!!! Heehe gissa om de var skrumpna om fingrarna =)

Dagen efter vaknade jag först av alla, solen sken o jag passade på att få lite egentid nere på bryggan. Det var så härligt!! Sen kom mamma ner med två glas med is o några cider =) Mmm härlig frukost.. Sen kom Putte ner o gjorde oss sällskap. Vi badade i den varma sjön, det var säkert 25 grader varmt.. Löövly!
När Martin o Pelle väl vaknat så gjorde vi iordning riktig frukost. Jag tänkte dricka vanligt kaffe men istället blev det spanish coffee =) Likör 43, kaffe o grädde.. hehe ännu en härlig "frukost".

Dagen bjöd mest på sol o bad. Senare på eftermiddagen åkte mamma, Putte o Pelle o fiskade. Martin o jag stannade i stugan o spelade lite kort.

På kvällen grillade vi, mums det var så gott. Tyvärr så fick vi sitta inne o äta annars skulle myggen o knotten ha ätit upp oss..
Ett tag efter maten så fick vi besök av mormor, morfar, Svenne o Anna-Lena. Det var trevligt! Vi har en sån mysig familj ♥

När besökarna åkt hem så bastade vi o badade. Gud vad härligt det var. Först sitta i en stekhet vedeldad bastu o sen kasta sig i den ljumna sjön.. det var varmare i vattnet än i luften..

Nu ska jag kasta in lite bilder =)

Kl 01.00 Nattbad
     
Kl 03.30 Soluppgångsbad
     
   

     
   
     
     
     

   
   
 

Kommentarer
Postat av: Jo

Åhhh vad underbart ni verkar ha d :D d ä du värt vännen.

Hälsa Pelle å familjen. Kramar

2009-07-06 @ 10:15:55
Postat av: Frida m

Hej sundsvallstjejen! :) det där nattdoppet såg inte så dumt ut! fan va härligt :)har du tråkigt? ta en titt i min blogg oxå. hade bra

2009-07-22 @ 00:52:55
URL: http://fridameden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0