Gäddan är dööööd

Yeeeees! Gädda är död =)
Det har varit en trevlig helg i Hällsjöstugan! Vi åkte upp sent på fredagskvällen o när vi kom upp så var det FULL fart i stugan. Värsta partyt klev vi in i =)
Mamma, Martin, Jennie, Björn o hans föräldrar var där. Den natten hade det gått åt 3 bag in box, 1 flaska vin o några öl.. Gissa om de var på gasen =P
Grabbarna bastade o badade. Inne i stugan var det tjejsnacka som vanligt..
Vid halv 4, 4 på natten/morgonen så gick jag ner i fiskade vid bryggan. Jag hade inte suttit speciellt länge innan det började nappa o sen dök flötet. Gissa paniken, hehe. Jag skrek o ringde till Pelle som satt inne i stugan. Nån måste ju komma o ta bort den hemska abborren från min krok.
Pelles mobilsvar gick igång o jag tänkte inte på att jag hade ringt så idag när han lyssnade av det så lät det som jag höll på att bli mördad.. Jag skrek o nästan grinade o ropade på hjälp, haha så jäkla töntig jag är..
Mamma kom till undsättning o krokade av fisken o slängde tillbaka den, sen var jag lugn igen =)

Dagen efter var alla ganska trötta o sega.. Maria, Peter o Svea kom upp o gjorde oss sällskap. Vi fiskade o grillade korv o bara slappade. Pelle o Peter fick varsin gädda =) Den ena dödade vi o den andra släppte de tillbaka vilket jag var starkt emot! Inget bad så länge jag vet att den smyger omkring i vassen!!
Vi fick lite småfisk vi andra, några borrar några mörtar men inget att skryta om direkt.. Förresten så fick Pelle sin gädda när han metade med mask.. Det måste ha varit en hungrig jäkel.

På eftermiddagen så åkte de flesta hem, men Putte kom o hälsade på. Putte o Pelle åkte till en tjärn för att TJUVfiska ädelfisk. Tyvärr så fick de ingen. På vägen tillbaka stannade de vid en stor bäck för att få nån bäcköring, men det enda som fastnade på Puttes krok var en gädda.. Fatta, 3 gäddor på samma dag..
När grabbarna var o tjuvfiskade så tog mamma o jag båten ut för att fiska i sjön. Det nappade hela tiden o vi drog upp bra många fiskar!! Till slut fick vi slut på mask så då fiskade vi med mört-ögon!! Det var ganska mycket jobb för mamma att sitta o peta ut ögonen på mörtarna vi fick, så jag gav förslaget att meta med hela huvudet, o det gjorde vi =)
Vi fick faktiskt lite större fiskar då. Både mamma o jag fick 2 jättehugg som borde varit en gädda eller en stor abborre, men tyvärr så släppte de innan vi fick upp dem i båten.
Mamma fick upp en ganska stor abborre som släppte från kroken men landade i båten.. Den landade vid mina fötter, o ni som har fiskat vet ju hur mycket de sprätter o hoppar runt.. Då var jag nästa på väg ur båten kan jag säga... Jag skrek o drog upp benen på var sin sida om relingen så jag satt som i spagat. Jag tror nästan jag sträckte mig =) Mamma bara skrattade åt mig när jag satt där o hyperventilerade =/


Även denna helg har varit jättemysig!!!
förutom att jag har myggbett över HELA kroppen

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0