Marmaris

Har inte tagit mig ur soffan på hela dagen.. ok kl är bara 13.00 men tiden står ju still....
Jag beställde mat från pizza.nu -från Marmaris.
Jag har ju varit där o ätit nån gång på natten men aldrig beställt därifrån så nu skulle det bli spännande att se om det var lika gott som man tycker det är på morgonkröken.
Leveranstid 44 min.. efter 60 minuter ringer jag o undrar var maten är, då säger de att han inte hittar, men kommer att ringa mig vilken sekund som helst.
Åhhh vid den här tiden är jag så hungrig så jag skulle kunna äta upp hela pizzakillen! Jaja jaaag väntar lite till då...
JA! Så ringer han...
-halu ja hitta inteee, gpsen visa framme, inte framme?
-nähä? jag beskriver vägen o ställer mig i köksfönstret för att kolla om jag ser honom..
Han har sagt att han har en blå bil som står vid busshållplatsen..
-Jag ser ingen blå bil, du måste stå vid fel hållplats..
Wrrooooom ser jag han svischa förbi..
-Oj, nu åkte du nog lite för långt, jag tror jag såg dig..
-Va? Men gpsen.. hitta intee. Ok, vända?
-JAAA vänd o kör till busshållplatsen så är det huset på vänster sida...
-Ok, stanna här?
-Nej kör ner till porten!
-Nä, finns trappa, jag gå..
Jaja, jag går ner till porten för att möta honom men då är han inte där.. Mäh, var tog han vägen?
Åhhh han hittar inte ens till rätt port.. Till slut ser jag honom irra omkring längst bort på vägen, jag ropar o vinkar o äntligen ska jag få min maaaat!!
Jag räcker över pengarna o tar maten, men då visar det sig att han inte har med sig nån växel... Tröttsamt.. Det slutar med att jag måste åka ner till Marmaris o betala senare idag..
När jag kommer upp till lägenheten igen så river jag upp påsen o jag kan säga att colan är varmare än maten.. =( Mmmm gott med kall mat, jag borde fasen ha blivit bjuden på allt efter allt krångel..

Förhoppningsvis tar de med sig växel och hittar lite snabbare nästa gång.. De får en chans till =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0