Gudmor

Herrejissanes!!
Jag ska bli Gudmor till lilla söta Astrid! Vilken ära!
Det känns bra, men samtidigt lite skrämmande... hehe jag ska stå längst fram i kyrkan.. hjääälp =)

Jag vet väl inte om jag är rätt person, enligt kyrkan, att vara "fadder" men jag ska göra mitt bästa!

Så här står det på Svenska kyrkans hemsida:

Vilken är fadderns uppgift?
En fadders uppgift är att be för sitt fadderbarn och hjälpa det att lära känna Jesus och tro på honom. Det innebär att faddrarna ska hålla kontakt med sitt gudbarn hela livet, komma ihåg viktiga dagar som dopdag, julafton och födelsedag, engagera sig i barnet och stötta föräldrarna i att till exempel be aftonbön med barnet.

Hmm, det som är understruket vet jag väl inte om det kommer bli så mycket av =P

Hihi jag är i alla fall stolt att få det förtroendet av Tompa o Peter!


Kommentarer
Postat av: Pillan

Kuul :) Då kan du och jag plugga på vad vi ska göra och lära Jonte och Astrid allt vi kan :D

2010-10-28 @ 21:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0