Tröttsamt!!

Nu har man suttit i luren hela morgonen o ringt runt till alla företag o myndigheter m.m. Det tar verkligen musten ur en..
Inga pengar får man från försäkringsbolagen eftersom jag måste operera mig först innan sjukdagarna börja gälla.. HSAN väntar på min anmälan, men den kan jag inte skicka förrän jag fått min journal av sjukhuset (vilket verkar ta väääldigt lång tid)..
Försäkringskassan har inte fått in nån anmälan från min arbetsgivare att jag är sjuk(skriven), vilket betyder att det kommer ta låång tid innan jag får mina pengar.. Först ska arbetsgivaren skicka in papperen, sen ska de skicka en blankett till mig, jag ska skicka tillbaka den + sjukskrivningspapper, sen utreds de, sen blir det pengar..
Förra gången jag var sjukskriven fick jag vänta i över 2 månader på mina pengar..
Denna månad ska jag förväntas leva på 334kr som jag fick i lön.. Tackar!!!! Hur fan ska det gå till?
Som tur är hade jag 5000 kr på mitt sparkonto, där återstår nu 900kr..
Förra gången hade jag typ 30000 sparade som gick upp i rök under tiden jag var hemma.. Hur ska det gå denna gång? Jag kommer ligga kraftigt minus.. Stackars Pelle kommer få dra ett tungt lass den här månaden..
Jag orkar inte!
Är det nån som vill skänka mig lite pengar eller kanske bjuda på lunch/middag?

Fan vad irriterad jag blir!!! Ska jag behöva gå till SOC(ialtjänsten) för att överleva? Nej, jag vet att jag har familj o vänner som ställer upp o hjälper mig, men tänk de stackarna som inte har någon som kan hjälpa till ekonomiskt..

Är det rätt att man ska söka ekonomiskt bistånd från soc bara för att arbetsgivaren är för slö för att skicka in ett papper?

AAAAGHGHGRRR *morrar*
Nu ska min arbetsgivare få ett trevligt litet samtal!

Kommentarer
Postat av: Putte

Det är bara helt fördjävligt att det ska behöva gå till så här , dedrövligt dåligt av din arbetsgivare , väldigt nonchalant av din arbetsgivare. Fråga dom om hur de tycker

man ska göra för att kunna leva på 300-400 hundra i månaden. De kanske har något tips :) Nä skit va dåligt av din arbetsgivare. Klart att jag absolut bjuder dig/er på nån lunch någon dag. Säg bara till när du vill det...........Kraaaaaaaaaaaam / Putte

2009-03-02 @ 12:55:36
Postat av: Jossan

Ja, det låter som om allt är som vanligt då..

Tänk att man ska behöva bli arg jämt..



Tänk dom stackarna som inte har ett sparkonto eller en partner som tjänar så pass bra att det går att leva på en lön...

2009-03-02 @ 13:01:59
URL: http://innebandyfrun.blogg.se/
Postat av: Jerry

Vi bjuder er gärna på middag ikväll! Passar tacos? =)....Enda kravet vi har är att ni tar med er några roliga spel som jag kan spöa er i efter maten :)

2009-03-02 @ 15:55:03
Postat av: Jo

Lider me dig gumman :(

Varma å stora kramar om

2009-03-02 @ 18:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0