Jag vill haaa

Jag vill ha en lap top!! Jag vill verkligen! Jag är inte i värsta behovet av den men jag vill ha, bara för att..
Skönt att bara kunna sitta i soffan, sängen m.m. Inte behöva sitta på den här obekväma stolen.
Åh vilka lyxproblem man har.. Ibland blir jag sur på mig själv..
Man är för lat för att laga mat, man beställer hem mat o sen hittar man mat som blivit gammal i kylen. Den slänger man utan minsta tanke på att det finns människor o världen som skulle slåss om maten jag nyss slängde..
Jag är verkligen glad över att jag bor i Sverige!
Ibland glömmer jag bort att vara tacksam...

Av den lilla snutt som jag just skrivit så kan jag säga att jag är tacksam över:
vill ha laptop- vilket betyder att jag har lärt mig skriva/läsa.
den obekväma stolen- vilket betyder att jag har möbler runt omkring mig, soffa, säng stol m.m.
sur på mig själv- jag har ett samvete
hemkörning av mat- jag har ett jobb med en dräglig lön vilket gör att jag har råd till mat.
bor i Sverige- behöver inte oroa mig för krig, förorenat vatten m.m.m.m.

+ att jag är tacksam över så mycket mer!!! (Bla Robins röst som surrar förfullt ur mina högtalare- jag kan höra och uppskatta musik)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0