Läkarbesök

Ja, det var ett tag sen jag kom hem från ortopeden men jag var helt slut när jag kom hem så jag var tvungen att slumra en stund..
Handkirurgen kliade sig i huvudet o sa att operation var ju vad han rekomenderade, kruxet var bara att han inte kunde garantera att jag nånsin kommer att bli bra i armen...
Det var tydligen flera fel.. jag har 20graders vinkling på en benet i underarmen... + att det andra benet är för !långt!? därav smärtan i lilla knölen vid handleden..
Jaha, men det lät ju bra... eller inte.
Han svor åt dem som hade tagit hand om mig första gången jag bröt armen. Han tyckte att de absolut skulle ha opererat in en skena från första stund.
Jag har googlat på armbrott o i de flesta fall opererar de alltid in en skena om det visar sig att båda benen i underarmen är av. Precis som det var på mig, men som vanligt så är jag såklart ett undantag från allt som har med majoriteten att göra.
Vafan, är jag ett experiment eller? Vi provar på Camilla om det går att göra si o så.. Nehe det gick inte, oops.. Äh, på med nytt gips bara...














Här är en ungefärlig vinkel på strålbenet, fast den går uppåt...










Här visar svarta strecket hur högt upp mitt armbågsben går..











Summan av kardemumman: Handkirurgen skulle prata med fler kirurger om vilken åtgärd som ska göras.
1. Förlänga ena benet
2. Förkorta det andra
3. Bryta upp brotten o justera båda
4. Ingen operation, kan inte justeras 100%
5. Något annat...





Ja, jag vet inte vad jag ska säga mer.. ORKAR INTE!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Borde du inte kunna anmäla läkarna som tag han om dig innan?



Nej, läkarna har inte sagt någonting. De lyssnar inte på mig. Jag hoppas att sjukgymnaseten som jag ska till nästa onsdag ska lyssna på mig och hjälpa mig.

2009-02-19 @ 20:34:47
URL: http://adahlin.blogg.se/
Postat av: Jossan

Det hjälpe tydligen med en alvedon

2009-02-19 @ 20:39:08
URL: http://innebandyfrun.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Alltså det här borde du ju lätt få skadestånd på! Jag skulle höra med den här nya läkaren om han kunde vittna på att dom borde satt in skenor från början, och sen bara anmäla skiten ur dom som gjorde första gipsningen!

2009-02-19 @ 21:26:49
URL: http://natta-liten.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Krossa dom!!! Kram på dig gumman!!!

2009-02-19 @ 22:01:44
Postat av: Pernilla

de var ifrån mig.. he ;)

2009-02-19 @ 22:02:34
Postat av: Jo

Vet inte vad ja ska säga mer än "vilka jävla skithuvuden till läkare du hade förut"

Hoppas verkligen denna läkaren gör allt för att fixa din arm till d bästa vännen

kramar om

2009-02-19 @ 23:48:12
Postat av: pinglan

Vad säger man? Fy bubblan!

2009-02-20 @ 11:10:24
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Diana

Hej. Gogglade på förlång armbågsben o fann din blogg. Förr 3 år sen så blev jag opererad, de kapade mitt förlånga armbågsben. Det tog mig över 10 års kontakt med olika ortopeder o andra läkare innan jag träffade rätt läkare. Hoppas att du har fått hjälp nu. Stå på dig, ge dig inte,om du har värk så säg till din läkare att du vill komma i kontakt med Smärtklinik. Det är inte meningen att man ska leva med smärta!

Mvh / Diana

2011-06-15 @ 13:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0