Camilla testar...

Ridning stod på schemat idag! Hujeda mig..
Jag o Pillan åkte till Gordon, en as-stor häst.
Det var nästan nära att jag bangade, men jag sansade mig o till slut satt jag där på hästryggen.
Jag fick använda en pall för att överhuvudtaget komma upp på skrällen, men lyckades på 1a försöket =)
Pillan guidade mig hur man tog bort/på selen eller tyglarna eller tummarna eller vad det nu heter, sen fick jag sätta på sadeln själv, fast hon spände åt den. Vi borstade den oxå =) Kände mig som värsta häst-tjejen...

Det gick ganska bra att rida när Pillan gick brevid o höll i Gordon, men så fort hon släppte så började han gå sina egna vägar.. Ingen respekt för mig inte.. Jag försökte pruuha o luta mig bakåt för att sakta ner honom men han var lite svårtyglad.
Jag måste vara mer bestämd! Fast det är inte så lätt när man har sån stor respekt för ett sånt gigantiskt djur..
Det blev inte en sån lång ridtur för det var ganska kallt ute, men jag känner mig mer än nöjd med min lilla utflykt.
Ska jag vara helt ärlig så blir det nog inge mer ridande för mig. Jag var mer rädd än glad över den här test-grejen..
Jag har suttit i en sulky bakom en häst som har skenat när jag var yngre o det var ingen trevlig upplevelse kan jag lova!
Det slutade med att jag o Ammi + häst o sulky låg i ett dike o sprattlade.. Usch!

     


Jag ger ridning 2 av 5 testpiloter


Kommentarer
Postat av: odd pinglan

Gu va kul!:)



Men en fråga.... Är det bara hos mig som din blogg är seg? Det är bara din blogg jag upplever som seg. Tar hur lång tid som helst att få upp en bild ju!

2009-02-11 @ 18:08:55
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Anna

haha xD du skulle ju fått gjort nått ordentligt så att du fått lite träningsvärk!^^

2009-02-11 @ 21:28:06
URL: http://adahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0