Borta bra men hemma bäst

Så har man äntligen kommit hem!
Hur underbart man än har det så är det alltid skönt att komma hem.
Helgen har varit toppen!!!
Var ska man börja?
Vi har grillat, åkt massa skoter, solat, softat, ätit, spelat spel, pimplat m.m.

Torsdagen var dagen då vi anlände. Vi välkomnades av fördrinkar o en förrätt sen en supergod varmrätt. Riktigt lyxigt! Jag fick en present oxå =) En mössa som var grön, min favvofärg, där det stod BULA 1983, mitt födelseår =) Åh tackar tackar!!

Fredagen började med mysig frukost som mamma hade fixat, sen åkte vi ner till Husånappet. Det var över 600 pimplare o ingen fick nån fisk.. Fattar ni.. INGEN! Jag tycker inte att det är så kul att pimpla.. Jag vill ha nå mer fartfyllt, annars somnar jag.. Första priset i tävlingen var 25 000kr.. Det hade inte varit helt fel att vinna det.. =(
Mamma var i alla fall närmast av oss.. 30 min innan tävlingen slutade så hade hon napp, men fisken smakade bara på äckelmaggoten o sen stack den =(
Vad hände mer då på fredagen? Björn hade med sig gitarren o så hade vi lite allsång.
Jennie, Björn, Pelle o jag tog oss en liten kvällstur upp på fjället med skotrarna, det var jättemysigt. Kl var typ 18 o solen sken fortfarande uppe på skutan. Sen på kvällen gjorde vi varma mackor över brasan o bara satt ute o myste med tända ljus =)

Sen på lördagen visste vi att det skulle bli finväder så då var vi uppe med tuppen =)
Mamma bjöd på ännu en härlig frukost, typ hotellfrukost =) Sen packade vi ryggsäckar med fika, korv o ved o så drog vi upp på fjället med skotrarna.

Åh shit vilket väder det var den dan!!! Helt otroligt!!! Jag satte genast igång med att bygga snösoffor, det är sååå roligt! Jennie, Björn, Martin o jag slog oss ner o bara njöt av solen. Pelle o mamma pimlade o solade på samma gång =)
I hela 8 timmar var vi på fjället o lapade sol... Ni kan gissa hur våra ansikten mår =) Jag, med min sköra hud, drabbades värst o har varit så sjukt röd i ansiktet.. Igår när jag skulle borsta tänderna så såg jag nästan lila ut i ansiktet =/
Mamma fick en fisk efter 8 timmars pimplande o Pelle den stackaren fick ingen.. Han var nära att stanna kvar tills han hade fått en, men vi tvingade honom att följa med hem =)

Idag har det inte varit så roligt väder, det började med sol, men sen övergick det till mulet o till slut kom regnet...
Pelle o mamma drog upp på fjället för att pimpla. Pelle ville så gärna få en fisk =)
Jennie o Björn åkte till backen för att åka lite skidor o Martin o jag var hemma i stugan o bara slappade. Vi åkte till backen o åt lunch med Jennie o Björn, då får jag ett mms av mamma med 7 fiskar på vara Pelle har fått 5 av dem =) Åh gullgubben min, äntligen!! De var på väg hem mot stugan så Martin o jag åkte oxå hem.
Sen rensade o tilllagade mamma fiskarna (röding) som de fått o Martin o Pelle åt dem till lunch. Vi andra är inga fiskätare så vi grillade lite korv istället.

Sen packade vi ihop våra saker o begav oss ner mot bilen. Mamma o Martin stannar tills tisdag o vi barn har ju jobb att sköta så vi var tvugna att åka hem =)

Ja det var en väldigt kort berättelse om vår påsk, hoppas din påsk har varit lika bra =)

Här följer massor av bilder...

                                                                                     

Kommentarer
Postat av: Jo

Gud vilka härliga bilder :D

Ni har verkligen haft d toppen :)

Kramen

2009-04-13 @ 10:11:09
Postat av: Stina

Åh vilken härlig helg ni verkar ha haft!!! =)

2009-04-13 @ 11:08:20
URL: http://stinasbravader.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Men gud vad underbart det låter och ser ut!!!! Jag vill också! :D kram

2009-04-13 @ 18:44:19
Postat av: pinglan

Röd? Du? Nääääääh?:D

2009-04-15 @ 09:18:43
URL: http://pinglanm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0