Förkyld igen

Idag skulle jag ha spelat match men min förkylning har inte blivit bättre... De senaste 4 dagarna har jag bara varit snuvig men igår kväll kom halsontet tillbaka o i dag är jag jättehängig igen =(
Åhh jag orkar inte.. Det var nog ett klokt beslut att inte vara med på matchen. Jag hade säkert blivit ännu sämre o tvingats vara hemma från jobbet ytterligare några dagar.. (Fick ju vara hemma 2 dagar förra veckan...)
De dagarna tog jag ut som kompdagar i stället för sjukdagar, på så sätt slipper jag karensdagen. Känns som jag verkligen måste spara pengar nu..
Under min sjukskrivning så gick det ganska mycket av mina sparpengar..  =(

Är nere på 6 kilo nu i min viktminskning =) Det känns bra! Har mätt mig runt om hela kroppen på sammanlagt 7 ställen och har minskat med totalt 29 cm =) Det känns toppen!!!
Nu vill jag bara bli frisk så jag kan börja träna för fullt igen, så jag kan tappa ännu mer!! Känns som det var evigheter sen jag tränade..

Snart ska vi ha kräftfest och avslutning med fotbollen och jag kommer varken kunna äta eller dricka på dem.. Det känns trist, speciellt när vi ska äta sån god mat..

Igår fick jag fått nå infall att jag skulle laga en massa mat till Pelle. Var iväg efter jobbet o handlade o sen stod jag 3 timmar framför spisen o lagade paj, gratäng, pastasås o efterrätt. Måste vara min avsaknad efter mat som gör att jag vill känna doften o vara nära mat.. blev inte så sugen utan själva grejen att laga var nog med terapi för mig =)
När Pelle kom hem från hockeyn var han jätteglad eftersom Sundsvall hade spöat Timrå med 3-0. Ännu gladare blev han när han såg att jag hade lagat en massa mat =) Han tyckte att allt var jättegott. Han är alltid så tacksam över maten jag lagar =)
Jag skulle verkligen vilja vara som Pelle när det gäller mat.. Själv är man så kräsen så det är pinsamt.. Pelle gillar i stort sett allt utom isterband. Skulle jag rada upp vad jag inte tyckte om så skulle nog en lista med vad jag tyckte om bli kortare...
Det ska bli spännande sen när jag ska börja äta vanlig mat igen.. Enligt xtravaganzas tallriksmodell så ska man äta MYCKET grönsaker.. ojojojojoj hur ska det gå? Den liknar ganska mycket en GI-tallrik. Jag överlever inte utan pasta, så är det bara..
Jag ska nog försöka äta lite efter viktväktarnas koncept istället, där får man äta allt, men med måtta.
Tack o hej, leverpastej.




Jag älskar Pelle ♥

Kommentarer
Postat av: Sandra

gud va söta ni är med varandra! jag är så glad att pelle har hittat en så snäll tjej som ser till att han äter bra.. =D kram!

2008-09-09 @ 21:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0