Kräkvarning

Om någon vill veta nå äckligt så var det en hemsk dag för kryp-hataren Camilla igår..
På jobbet hittade jag en stor larv när jag hackade sallad.. Den var grön o typ 4 cm lång.. Höll på kräkas på jobbet..
Sen när jag kom hem o skulle laga mat så hittade jag en larv/kuse i en kastrull.. AHHHH skrek jag o ropade på Pelle i vild panik. Vi mosade den o tänkte väl att den kom utifrån eller nått..
Sen när jag skulle ta fram träningskläderna som legat ihopskrövlad i garderoben så kröp det en till sån där larv. Än en gång utbröt panik o jag höll nästan på kräkas igen.. Usch jag tycker det är så äckligt!! Åsså är de så snabba.. Hittade även 3 mindre i samma garderob. Den största var ca 1 cm lång.. *kräk*

Idag ringde jag till Anticimex o frågade vad det var för något. Pelle trodde att det kunde vara silverfiskar, men hon på Anticimex trodde att det var pälsängrar.. Mums vad mysigt det låter..
Det värsta utav allt är att pälsängrar utveklar sig till små skalbaggar när de lämnar sin larv-form.. AHH jag dööööör!!
Kan inte tänka på något annat än äckliga larver nu... Kan inte använda något i garderoben. Måste boka tvättstuga o tvätta 3 hela garderober.. det låter väl lockande.. NOT!!
Sen ska garderoberna städas ur av oss o sen kommer Anticimex o sprayar nån giftspray så de små jävlarna DÖÖÖR!!
Jag orkar inte.. Det känns inte vidare kul att de finns i köket heller..
Varför har de kommit o hälsar på oss för? Vi har verkligen inte skitigt här hemma.. Det måste ha varit nått sen de andra bodde här.. Vi har ju trots allt nyligen flyttat in..

Våra nya husdjur..

Kommentarer
Postat av: pinglan

Å, hua! Jag hade dött på fläcken!

Jag har utmanat dig i min blogg:)

2008-11-19 @ 23:26:50
URL: http://pinglanm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0