Akuten nästa...

Ja vad säger man?
I går när jag kom hem från jobbet så sa Pelle att vi måste åka till akuten med hans hand. Han hade ett litet sår sen i tisdags som nu hade blivit större, det rann var och han hade fått en röd strimma som ringlade sig upp från såret till handleden.. Nej nej nej tänkte jag.. Har hört att det kan vara blodförgiftning när det blir en sån där strimma..
En som jobbade på metropol tidigare var riktigt nära döden genom blodförgiftning o han hade bara fått ett litet "papercut".
Hur som helst så gick det bra. Det var en infektion i handen o han hade fått nån ovanlig åkomma i form av strimman. Det var tydligen nå lymfkärl som hade utvidgats. Hmm rena grekiskan för mig.. Huvudsaken är att allt blir bra. Han fick antibiotika o sen var det dax för charm-middagen.

Den var riktigt trevlig. Det var Linda, Jossan o jag. Vi åt fläskytterfile, klyftpotatis, champinjonsås och guackamole. Mums.
Sen spelade vi Buzz o singstar =)

Imorse vaknade jag av att telefonen ringde... Jag hann aldrig svara men det fanns ett röstmeddelande.
Det var kris på Charm, ingen kunde jobba.. Åhh jag orkar inte.. Hur som helst så åkte jag dit o jobbade mellan 12-14. Vet inte ens om det lönade sig...
Sen såg jag klart på idol som jag hade laddag hem. Åhhh Robin han är ju så go =) Jag tror jag är kär =) Hahaha
Fast jag vill att Kevin ska vinna, han har ju allt som en artist ska ha!

Efter idol så åkte jag ner till Gökboet. Där bjöds det på adventsfika. Fick god glögg o GALET goda saffransbullar. Det vattnas i munnen nu när jag tänker på hur goda de var. Tack så mycket för receptet =)

Sen blev det ilfart till Vibacke där jag hade fotbollsträning. Det är så roligt med fotboll, men idag kände jag mig seg o trött, men jag blev nog lite piggare efteråt.

Sen kommer jag hem o får veta att Pillan har brytit benet!!! Men VAAA?? Åh herregud, jag lider med dig stumpan. Fy fasen vad jobbigt! Hon opererades idag o ligger kvar där över natten. Jag skulle så gärna vilja träffa henne imorgon men så är jag borta på kurs i STHLM hela dan imorn... Åhh, fasen.. Har sagt till både hennes mamma o till Jerry att hon måste ringa mig.. Krya på dig om du läser det här..

Nåja, det var en händelserik helg... Nu måste jag sova, ska upp 05.00 imorgon. Natti natti

Kommentarer
Postat av: Anna

För mig får hon gärna bli arg, men hon behöver inte börja skrika på en. Det var ju inte direkt meningen, blir ingen glädje i spelet då.

2008-11-30 @ 22:30:13
URL: http://adahlin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Usch då,då får hon stappla på kryckor ett tag och vilken tur att det ordnade sig med handen. Må väl,trevlig vecka.

2008-12-01 @ 00:00:29
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Anonym

Godnatt! :)

2008-12-01 @ 00:04:37
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: victor

Hej,100 000 människor dör varje dag av åldrandet.Kolla in min blogg där jag skriver om livsförlängning och samhällets åldrandeproblem samt hur vi ska besegra åldrandet så att man kan leva så länge som man vill.

2008-12-01 @ 00:06:54
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Visst var de häftiga? Finns på coolstuff.se och tydligen designtorget också.

2008-12-02 @ 19:09:33
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0